✨ Çanakkale'den Güne Merhaba

Abone Ol
Gündem

Çanakkale çilek üretiminde Türkiye dördüncüsü oldu

TÜİK verilerine göre Çanakkale, yıllık 51 bin ton çilek üretimiyle Türkiye’nin en fazla çilek üreten 4. ili oldu. Kent, Türkiye toplam çilek üretiminin yaklaşık yüzde 10’unu karşılıyor.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan verilere göre Çanakkale, yıllık 51 bin tonluk üretimle Türkiye’nin en fazla çilek üreten 4. ili konumuna yükseldi.

TÜİK Verileriyle Tescillendi

TÜİK’in güncel tarımsal üretim verilerine göre Çanakkale’de yıllık çilek üretimi 51 bin tona ulaştı.

Bu üretim miktarıyla kent, Türkiye genelinde en fazla çilek üreten iller arasında dördüncü sırada yer aldı.

Türkiye Üretiminin Yüzde 10’u Çanakkale’den

Açıklanan verilere göre Çanakkale’nin çilek üretimi, Türkiye genelindeki toplam üretimin yaklaşık yüzde 10’unu oluşturuyor.

Bu oran, kentin çilek üretimindeki güçlü konumunu ve tarımsal potansiyelini ortaya koyuyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu